När man va liten

Allt går verkligen för fort. Som jag skrev i något inlägg tidigare idag. Det känns som om det här året har rusat förbi. Men ändå så har allt förändrats jätte mycket. Helt sjukt. Vill tillbaka till ungefär 4 år sedan. När man va runt tio år gammal. Man va egentligen väldigt liten, men kände sig så stor. Man hade alltid kul och behövde inte oroa sig för någonting alls. Man tyckte tillochmed att skolan var rolig och intressant. Allt är så svårt nu. Man måste tänka mycket mer. Man måste alltid göra det som är bäst för sig själv och personerna omkring än. Ett litet misstag och alla blir besvinka. Så synd. Varför kan man inte få vara liten, får vara barn, under en längre tid? Man är barn i ungefär 12 år, resten av livet är man vuxen. Eller ja, man måste åtminstonde tänka som en vuxen. Jag vill bli barn igen. Tänk bara hur enkelt allt hade varit. Men a, livet är inte enkelt. Har aldrig någonsin hört någon påstå att det är enkelt att leva. Allt är svårt. Verkligen allt. Så antar att man måste vänja sig. Såfort man blivit äldre och får se hur verkligheten ser ut så är det bara att vänja sig. Ellerhur?


Kommentarer
Postat av: mamma

Hos mig få du vara liten när du vill, ibland e jag rädd för att erbjuda dig min famn, för du vill alltid känna dig vuxen å vill alltid ta hand om dig själv. Jag är ledsen för att du känner dig så, för jag vill inget annat än att ha dig i min famn och hålla om dig tills du sommnar, jag vill krama dig, mysa med dig, gulla med dig om du bara tillåter mig att göra det så e du alltid min lilla flicka. Jag älskar dig sååååååå himla mycket Erica mitt hjärta <3<3

2010-01-22 @ 20:10:12
URL: http://juhnnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0