day 15 – your dreams

Ända sedan jag va liten, har jag drömt om att bli barnkirurg. Jag har alltid varit intresserad av biologi och människokroppen. Jag har även alltid tyckt om barn, och skulle älska att rädda livet på dom. MEN hur mycket jag än vill bli barnkirurg, så kommer jag inte att bli det. eller rättare sagt, jag kommer inte orka utbilda mig till det. Först är det naturnatur som jag behöver gå under mina gymnasieår. Jag kommer även behöva få mvg i varenda kurs jag går i gymnasiet för att ens ha en chans att komma in i läkarhögskolan. Väl i högskolan skulle jag behöva plugga ytterligare 12 år, innan jag får titeln barnkirurg. Dvs att jag behöver gå 15 år till i skolan innan jag är färdigutbildad, och det kommer jag inte orka. Jag vill inte gå i skolan tills jag fyller 30. Jag vill skaffa barn vid 25års åldern, och det kommer inte gå ihop ekonomisk om jag ska plugga tills jag fyller 30. Jag vill även kunna resa, och det kommer jag inte kunna göra om jag ska gå i skolan.. Det liksom går inte ihop. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0