day 09 - my beliefs

Jag tror inte på gud. Jag tror inte att det finns någon som styr över hur världen ska bli. Jag tror inte att man hamnar i himlen eller helvetet när man dör. Jag tror inte att någonting kan bli bättre för att man ber till gud att det ska bli så. Jag ser gud som en stor vitskäggig gubbe som sitter på ett måln och pekar på de saker som ska ske. Och den synen är orealistiskt, iallafall för mig. 

Däremot tror jag på att om man gör något dumt, eller fel, så kommer det att slå tillbaka. Alltså inte som karma. Utan det har ju med sammhället att göra. Är man elak mot en människa kommer den personen att vara elak tillbaka. Kör man för fort får man betala böter för det. Röker man förstör man sina lungor. Det liksom bara är så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0