day 03 – your parents

Mina föräldrar är båda födda år 1972. De är alltså 38år gamla, eller unga kanska jag ska säga eftersom de flesta av mina kompisars föräldrar är över 40. De har varit gifta i 15 år, alltså sen samma år som jag föddes. Det verkar inte heller som om de har några planer alls på att skilja sig, ett kärleksfullare par får man nog leta efter.



Min pappa är svensk och min mamma är singalesisk, dvs att hon kommer från landet Sri Lanka som ligger i Asien. Mamma flyttade hit när hon var liten och har left nästan hela sitt liv i Sverige. Dock har hon rest väldigt mycket, hon har varit nästan överallt och jag skojar inte. Hon älskar även att plugga. Enda sen jag var liten har hon varierat mellan att jobba och plugga. Just nu håller hon på att plugga och avancera sig till strategisk logistiker, och tar examen som det hösten 2011. Min pappa jobbar som anläggningschef på statoil och får ibland även åka runt till olika statoil stationer i landet för att kolla så att de sköter ekonomi och allt sånt där, korrekt.

Båda mina föräldrar är två väldigt smarta, envisa, starka (både fysiskt och psykiskt), framgångsrika, kloka och roliga personer. De har gjort ett otroligt bra jobb med att uppfostra mig och mina lillebror, det märker jag ofta när jag umgås med mina vänner eller när vi är på middag hos någon och deras barn inte gör saker eller säger saker som jag tycker är en självklarhet. Jag säger tillexempel alltid tack efter mitt svar till en fråga. Alltså om någon frågar om jag vill ha en glass, så säger jag Ja tack eller Nej tack. Jag skakar även alltid hand och persenterar mig till mina vänners vänner, eller mina föräldrars vänner. Jag tackar alltid efter maten och plockar undan efter mig och jag är alltid social mot vuxna männsikor, för att visa respekt. Självklart är det mina föräldrars förtjänst och jag kunde inte vara mer stolt över hur dom uppfostrat mig.

Ibland kan mina föräldrar vara ganska överbeskyddande, men det gör mig ingenting, för det är ganska tydligt att dom gör det för att skydda mig. De ställer alltid upp för mig och stöttar alltid mina beslut och handlingar. De puschar mig till ett bra liv, dvs att de puschar mig till att plugga allt vad jag kan och att de gör allt för att jag ska lyckas bra i livet.

Jag älskar mina föräldrar och tycker verkligen att dom är världens bästa föräldrar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej. Jag heter Johanna, jag kommer ifrån Sri Lanka som är adopterad också, intressent höra om din mamma som födde ifrån i Sri Lanka. :D "nice meet you" Mvh Johanna

2010-11-26 @ 23:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0