Angående mitt självförtroende

Jag har ett ganska bra självförtroende. Jag menar, även om jag inte gillar alla mina egenskaper eller hela min kropp, så är jag nöjd med mycket. Mer än vad folk kan tro. Jag sätter ganska höga krav på mig själv, just för att jag vet att jag kommer klara det. Jag ger mig själv nya utmaningar, just för att jag vill bli ännu bättre. Jag vågar framför allt göra som jag själv vill, utan att oroa mig om vad folk ska säga eller tycka.

Jag kan absolut kolla mig själv i spegeln och säga: vad fin jag är idag. Men jag har lika lätt för att säga: usch, idag är helt enkelt inte min dag. MEN, oavsett så kan jag visa mig bland folk, utan att oroa mig över att någon ska kommentera att jag ser trött och sliten ut. Jag kan visa mig utan smink, utan att oroa mig över att någon bryr sig. För jag bryr mig inte, och jag vet att oavsett hur sliten jag ser ut, så är jag samma person med samma personlighet.

Det här betyder inte att jag inte bryr mig om mitt yttre. För tro mig, det gör jag. Jag älskar att klä mig flickigt med rosa rosetter. Jag älskar att fixa håret och spraya lite extra parfym, innan jag rör mig utåt. Jag älskar att se hur folk kollar på mig när man hör mina klackar slå mot golvet längst korridoren och jag älskar när folk kommenterar att jag har vackra ögon. Jag älskar helt enkelt att höra att det inte bara är jag som är nöjd med vem jag är, utan att faktiskt andra också är det.

Men självklart finns det folk som slänger ur sig elaka och spydiga kommentarer. Men jag tar inte åt mig. Det är något som jag lärt mig med tiden, att inte ta åt mig av det jag helt enkelt inte vill ta åt mig av. Kanske är det min absolut bästa egenskap. För nästan ingenting kan få mig att tveka, gällande mig själv. Inte just nu iallafall. Jag har accepterat mig själv, och mina små skavanker. Jag är lärt mig att jag har mindre bröst men kanske mer rumpa och höfter. Jag har lärt mig leva i min längd och att jag kanske inte har de smalaste benen. Men jag trivs i mig själv och i hur jag ser ut. Utan min längd eller mina höfter skulle jag inte vara jag.

Jag är stolt över vem jag är. Och med hjälp av det kommer jag komma långt. Det gör mig ännu stoltare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara att du ska veta att http://girliciouus.blogg.se/ har kopierat den här texten och lagt in den på sin blogg..

2010-05-29 @ 14:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0