två månader kvar..

Två månader kvar i högstadiet, två månader kvar tills sommarlovet och bara två ynka månader kvar i Rudanskolan. Hela den här terminen har jag tyckt att det ska bli oerhört skönt att komma ifrån rudanskolan och att äntligen få gå ut nian. Jag har längtat efter att få börja gymnasiet och att få påbörja min sista utbildning av att bli vuxen. Jag har längtat, och längtar fortfarande, efter att få sluta skolan och påbörja ett grymt sommarlov.

Men i helgen slog det mig, att även om det ska bli helt sjuk skönt att komma ifrån rudan och att få sommarlov, så kommer det här att bli mitt sista riktiga sommarlov. Det här kommer att bli den sista sommaren som jag får mitt studiebidrag. Sommaren 2012 kommer jag att behöva börja sommarjobba om jag vill ha pengar. Och efter gymnasiet, eller högskolan, då jag har sökt jobb, så kommer jag inte att ha något sommarlov. Det nuvarande tioveckors sommarlovet kommer att förkortas till 5 veckor semester.. Och de fem veckorna är vad jag får under hela året.

Den här sommaren ska jag njuta. Jag ska spendera varje sommarlovsdag till fullo och inte en sekund ska få slösas på annat än något bra. Jag ska njuta över min sista sommar som liten. För efter sommaren, förväntas vi ha växt upp och vi förväntas kunna ta mera ansvar. Vi förväntas att vara några steg närmre det "vuxna".


Kommentarer
Postat av: Jelena

Men vi kommer väl inte få något barnbidrag den här sommaren? :O

2011-03-30 @ 13:01:17
URL: http://jelenajankovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0