"vad fint väder det är idag!"

När jag var yngre, typ liten, så skämtade jag alltid genom att säga "vad fint väder det är idag" när jag inte hade något annat att säga. Jag och den jag sa det till, skrattade eftersom ingen tycker det är intressant att prata om vädret. Vem fan bryr sig om vädret egentligen? Eller asså, vem vill prata om det? 

När jag satt på bussen idag, kom jag och tänka på det. Efter att ha träffat en bekant och i brist om annat pratat om vädret, för att vara trevlig och inte bara slinka förbi med ett hej. När vi sedan pratat klart om vädret så fanns det helt ärligt inte mycket mer att säga, efter några "haha ja" och "mm" så blev stämmingen tyst och obekväm. Allt blev bara väldigt konstigt och så satt vi där, båda två som jag vet inte vad och kände oss konstiga. Eller, jag kände mig konstig rättare sagt. När jag satt där kom jag helt plötsligt på varför i hela friden skulle han bry sig om vad jag tycker om vädret?

Jag vet inte vart jag ville komma med detta inlägg, men aa. Tänk efter, är det inte ganska ofta man drar den gamla "vad fint väder det är idag" när man träffar någon man känner, men vanligtvis inte pratar med så ofta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0